Педагогічний олімп творчого педагога Найважливішим явищем у школі, найбільш повчальним предметом для спостереження, найбільш живим прикладом для учня є сам учитель. Він — втілений метод навчання, саме втілення принципу навчання і виховання. Його особистість завойовує йому повагу, вплив, силу.
А. Дістервєг
22 серпня 2012 року в рамках Фестивалю педагогічних ідей «Інновації – освіті Донеччини XXI століття» працювала студія №3 «Педагогічний олімп творчого педагога”.
Провідна ідея дня: Формування ключових компетентностей учнів в умовах упровадження нових освітніх стандартів. Особливості навчання обдарованих учнів та дітей з особливими потребами.
Мета: презентація перспективних інноваційних ідей та прогресивного педагогічного досвіду педагогів – учасників очного етапу Фестивалю, популяризація педагогічних інновацій, мотивація методичних служб та педагогічної спільноти на інноваційну педагогічну діяльність у контексті неперервної освіти.
Роботу студії відкрила завідувач кафедри педагогіки, психології та педагогічної творчості, кандидат педагогічних наук Родигіна І.В. Вона привітала всіх учасників студії з початком нового навчального року, окреслила завдання поточного засідання. Ірина Вікторівна підкреслила, що наразі головною метою навчання є формування компетентної особистості; зупинилася на понятті «компетентнісний підхід» як підґрунті нових Державних стандартів.
Виховати компетентного творчого учня може лише компетентний і творчий учитель. Сучасний учитель повинен уміти сам і навчити учнів креативно опановувати знання, застосовувати їх у конкретних навчальних і життєвих ситуаціях, критично осмислювати здобуту інформацію, володіти вміннями й навичками саморозвитку, самоаналізу, самоконтролю та самооцінки.
Байдаченко Т.С., учитель Донецького ліцею №30, переможець Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2012» у номінації «Етика», довела під час презентації проекту «Етична освіта: забезпечення безперервної етичної освіти в загальноосвітньому навчальному закладі», що саме етика, з позицій цілісного компетентнісного підходу до особистості, наполягає на розгляді навчання та виховання особистості як духовного її насичення, що розгортається в духовному діалозі, спілкуванні рівноцінних суб'єктів. У навчальному закладі, де працює Тетяна Сергіївна, до реалізації проекту залучені всі члени освітнього процесу. Як результат – учні здатні до самопізнання, самореалізації, самовдосконалення, дотримуються морально-етичних норм.
Пилипенко Н.М., директор Кіровського Палацу дитячої та юнацької творчості м.Донецька, у виступі «Побудова виховної системи позашкільного навчального закладу з метою створення оптимальних умов для реалізації творчих здібностей усіх учасників навчально-виховного процесу» подала модель виховної системи ДДЮТ. Доповідач зазначила, що в роботі постійно використовуються інтерактивні технології, ігрові ситуації, групові форми й методи навчання. Батьківський комітет є дуже активним учасником щодо підготовки заходів. Допомога рідних сприяє підвищенню якості реалізації поставленої мети. Виступ закінчився демонстрацією «Кухні виховання» (театралізоване міні-дійство щодо створення Моделі виховання).
Хто володіє інформацією, той керує світом. Ці слова відомі майже кожній сучасній людині. Але не всі розуміють їхню значущість та важливість у повсякденному житті. Качан О.А., керівник фізичного виховання професійно-технічного училища м.Красного Лиману, поділився досвідом роботи щодо використання планшетного комп’ютера на уроках фізичної культури. За допомогою сучасних інформаційно-комунікаційних технологій усі учасники навчально-виховного процесу безпосередньо під час уроку та після нього мають можливість заходити на пошукові сайти, знаходять потрібні ресурси, здійснюють відеозйомку з метою наступної корекції зафіксованих дій. Педагог через шкільну освітню систему «Щоденник» здійснює оцінювання, надає домашні завдання. Доповідач окреслив перспективи такої роботи (використання великої кількості програм, реалізація завдань фізичної культури відповідно до нового Державного стандарту тощо).
«Психолого-педагогічний супровід розвитку продуктивного мислення молодших школярів на уроках української мови» розкрила у виступі Бабаніна С.В., учитель початкових класів Добропільського НВК «Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №4 з поглибленим вивченням окремих предметів – дошкільний заклад». Світлана Валентинівна зупинилася на понятті «продуктивне мислення», практиці розвитку в школярів продуктивного творчого мислення. Учитель презентувала власні наробки, а саме: посібник «Тренінгові ігрові вправи з розвитку пізнавальних здібностей молодших школярів», зошит «Вчимося мислити». З метою презентації елементів даної технології Світлана Валентинівна запропонувала учасникам студії виконати практичну роботу, спрямовану на розвиток асоціативного мислення (пошук аналогій, відтворення пари слів, асоціативний диктант, гра «Цікава гармошка»).
Інноваційні підходи щодо організації екологічної освіти в умовах сільської школи продемонструвала Савостіна І.С., учитель біології Роздольненської ЗОШ І-ІІІ ст. Старобешівського району, через презентацію агітбригади «ИСТОК». Учасники визначили напрямки роботи (дослідні, практичні, агітаційні тощо), форми роботи (екологічний театр, туризм, екологія здоров’я, екологічні газети, листівки). Ентузіазм, заповзятість, щире прагнення зберегти красу рідної землі через участь у Всеукраїнських акціях «Наша допомога птахам», «Збережімо первоцвіти», «Допоможи малим річкам» захопили все зібрання.
|